Review afslank receptenbijbel

Review en ervaringen afslank receptenbijbel: Een kookboek als page-turner?

Welkom bij deze review en ervaringen afslank receptenbijbel, het boek waar je misschien al een en ander over hebt gehoord, maar nog weinig van af weet. Wat is nou precies die afslank receptenbijbel, voor wie is het en is het niet een beetje overmoedig om jezelf als bijbel in de markt te zetten? Kortom, wil je meer weten over de afslank receptenbijbel, lees dan snel verder.

Voor wie is de afslank receptenbijbel?

Het antwoord op die vraag is simpel: Iedereen die wil afvallen. Eigenlijk is dit kookboek ook gericht op iedereen die gezond wil leven, maar ze zal toch het meest aanspreken bij mensen die maar niet van die overtollige kilo’s af kunnen komen. Voor hen is deze review en ervaringen afslank receptenbijbel dan ook in eerste instantie opgezet.

In de praktijk is het boek vooral een must voor mensen die hebben besloten het roer om te gooien. Het is geen kookboek zoals de meeste andere kookboeken, waar je af en toe eens een leuk recept uit kunt proberen. De afslank receptenbijbel is een boek dat je helpt met gezonder leven. Het is dus meer een levensstijlboek dan een kookboek.

Review afslank receptenbijbelWat is het precies?

De afslank receptenbijbel stelt je in staat een koolhydraatarm dieet te volgen. Eigenlijk is het daarmee echt een boek van deze tijd, want korten op koolhydraten is tegenwoordig erg hip te noemen. De vraag die je jezelf waarschijnlijk meteen zal stellen is in hoeverre dit receptenboek dan verschilt van andere boeken. De afslank receptenbijbel is namelijk verre van het enige boek voor de doelgroep mensen die willen afvallen. Wat maakt de afslank receptenbijbel nou anders? En maakt dit het ook beter?

Meer dan een kookboek alleen

Wat gelijk opvalt aan de afslank receptenbijbel is dat het veel meer biedt dan je van een kookboek zou verwachten. Het gaat niet alleen over eten en hoe je het klaar moet maken, maar geeft juist meerdere perspectieven over het onderwerp afvallen en gezond leven. In dit overzicht / review en ervaringen afslank receptenbijbel nemen we je even mee op reis door met je door te nemen hoe dit boek jouw dieet van de juiste input voorziet:

Een focus op cultuur

Zoals Amerika erom bekend staat veel mensen met obesitas te huisvesten, zo zijn er ook vele landen waar overgewicht juist veel minder voorkomt. De afslank receptenbijbel neemt dit verschijnsel onder de loep en kijkt dan natuurlijk vooral naar de eetgewoontes van culturen waar mensen weinig last hebben van overgewicht. Als lezer is dit sowieso een verrijkende en leervolle ervaring die bovendien ook nog eens extra inspireert om gezond te leven. Het leuke is ook dat wijsheden (of gewoon gezond verstand) uit andere culturen zijn verwerkt in de recepten.

Een eerlijk boek

De afslank receptenbijbel is geschreven door Oscar Helm, iemand die zelf ook moeite heeft gehad met het vinden van een juist dieet. Dat de schrijver ervoor heeft gekozen zijn persoonlijke ervaringen met de lezer te delen zorgt voor een veel intiemere leeservaring. Als lezer zul je je meer begrepen voelen. Bovendien zijn de ervaringen van Oscar Helm bijzonder leerzaam, aangezien hij je precies kan vertellen wat wel en niet goed werkt. Die openhartigheid maakte van deze review en ervaringen afslank receptenbijbel dus zowel een leerzame als een gevoelige leeservaring.

ervaringen afslank receptenbijbel

Klik Hier om meer te weten te komen over de afslank receptenbijbel >>

Terug naar de oorsprong

Veel recepten in dit boek zijn gebaseerd op onze biologie. Onze biologie dateert echter uit de oertijd. Onze wereld is veranderd, maar biologisch gezien zijn we dezelfde mensen die vroeger leefden van de jacht en landbouw. Het is dan ook niet meer dan logisch dan een goed dieet ook vandaag de dag nog goed rijmt met het voedselpatroon van onze verre voorouders. In deze review en ervaringen afslank receptenbijbel viel het ons op dat het lezen over onze voorouders tot verrassende inzichten leidde over ons huidige eetpatroon. Het was onverwacht leuk om te kunnen leren van onze verre voorouders.

De wetenschap achter afvallen

Het menselijk lichaam is ongelooflijk complex. De wetenschap van het afvallen is om die reden dan ook alleszins eenvoudig of eenduidig. De kracht van de afslank receptenbijbel is dan ook onder andere dat het zich meer richt op de ervaringen van de schrijver, de logica van wat goede voeding inhoudt en dat het zich alleen op wetenschap berust als het grootschalige onderzoeken betreft die meerdere malen zijn gerepliceerd. Als lezer weet je dan in ieder geval dat de wetenschappelijke inzichten die zijn verschaft solide zijn.

Een kookboek als page-turner

Een normaal kookboek is iets wat je doorbladert. De afslank receptenbijbel is echter anders. Wanneer je begint met bladeren zal je snel worden gegrepen, niet alleen door de lekkere recepten, maar evengoed door de vele inzichten en ervaringen van de auteur. Wij merkten bij het samenstellen van deze review en ervaringen afslank receptenbijbel dat we het boek moeilijk konden wegleggen, en dat allemaal voordat we waren begonnen aan het uitproberen van de recepten.

Je moet het zelf ervaren

Voor deze review en ervaringen afslank receptenbijbel zijn we uiteindelijk natuurlijk de keuken ingedoken om te kijken of de rijke aankleding rijmt met de recepten zelf, want uiteindelijk draait het natuurlijk om de kwaliteit van de maaltijden.

gezonde recepten afvallen

Lekker en gezond eten kost moeite

Om te beginnen valt het op dat veel van de recepten uit de afslank receptenbijbel redelijk wat voorbereiding vergen. Op zich is dit niet zo verwonderlijk. Gezond eten is in feite bijna altijd vers eten en vers eten vergt tijd en aandacht. Vandaar ook dat je terecht kunt stellen dat dit meer een levensstijlboek dan een kookboek is en bij een gezonde levensstijl hoort nu eenmaal ook dat je tijd uittrekt voor het bereiden van je maaltijden. De afslank receptenbijbel leert je dus met zorg met je eten om te gaan, maar bedenk wel dat je hier tijd voor moet uittrekken.

Tijd die het waard is

Daar staat tegenover dat je rijkelijk beloond zal worden voor de tijd die je besteed aan het bereiden van de recepten. De afslank receptenbijbel staat letterlijk boordevol heerlijke gerechten die onderling een grote variatie kennen. Ons advies is dan ook om lekker de tijd te nemen om dit boek goed te leren kennen en om jezelf te trakteren op al het lekkere eten dat past in een koolhydraatarm dieet.

Terecht een bijbel?

Misschien dat het woord ‘bijbel’ wat mensen tegenstaat, maar wat ons betreft steekt de afslank receptenbijbel met kop en schouders uit boven andere boeken die soortgelijke recepten aanbieden. In de eerste plaats komt dit door de kwaliteit van de recepten zelf, maar wat dit boek echter pas echt bijzonder maakt is de vele extra’s die je als lezer meekrijgt. Niet alleen is dit informatief, leerzaam en zelfs spannend, het helpt je ook bij het volhouden van een gezonde levensstijl. En dat je met de recepten van dit boek zal afvallen blijkt wel uit de vele tevreden lezers die je zijn voorgegaan.

Download Nu Zelf De Receptenbijbel door  ”Hier” te Klikken >>